Mercat de l’art, col·leccionisme i museus

Mercat de l'art, col·leccionisme i museusBASSEGODA, Bonaventura; DOMÈNECH, Ignasi (Eds.)
Mercat de l’art, col·leccionisme i museus, Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. Coeditors: Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Politecnica de Catalunya, Universitat Rovira i Virgili, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Col·lecció Memoria Artium 17, 2014.

292 p.
ISBN: 978-84-490-4492-2
35 €


Ressenya: El món de l’art, i més encara el del mercat, amaga històries tan sorprenents com fascinants, com bé demostra aquest volum que, a l’entorn del mercat, el col·leccionisme i la formació dels museus, vertebra tres temes concrets: en primer lloc, l’anàlisi històrica d’acord amb la tradició acadèmica; en segon lloc, l’estudi i l’apreciació de les col·leccions que fan els conservadors vinculats a la gestió dels museus i, en darrer lloc, el coneixement íntim i directe que mantenen els professionals del mercat de l’art i els col·leccionistes. Són tres formes de mirar, estudiar i actuar en el món de l’art que es relacionen i que s’haurien d’enriquir mútuament de manera més normalitzada i constant.

* Ressenya extreta de la pàgina web Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s